Racing hat geschrieben:Yeah..i´ve seen that as well.
Reason i ask really...is that from time to time i wonder if i´ve run into the 170PS models when working on my customers cars.
Me,i´ve got 3 engines íncluding the one in the car all in all..
That aside tho.
It is my understanding that at the intro of the 2.3-16 the power was declared as 185PS?
As such..i was kind of curious as to what year the 170PS models made their intro here in europe.
..and..as far as i´ve gathered the differences between the 170 and 185 ones is the ad of a catalyst and somewhat lesser compression?(9,7 vs 10,5)
OK mal schauen, es gab hier in Deutschland drei Versionen vom 2.3-16
709- 369; 190E 2.3-16 ECE; (136 kW) Bj-1984-85 vielleicht bis anfang 86
709- 388; 190E 2,3-16 Rüf; (130 kW) Bj-1985-86
709- 389; 190E 2.3-16 Kat; (125 kW) Bj-1986-88
Außer der Verdichtung gibt es noch mehr Unterschiede zwischen 185PS und Kat 170 PS, so sind die Kolben der 185PS-Version leichter und die Brennräume anderst gestalltet.
Wenn du möchtest kann ich es genau in Erfahrung bringen.
Wer soviel Reserve Motoren wie du besitzt, ist ein glücklicher Mensch
Der Frank