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Beitragvon ZS21 » 4. Jan 2011, 17:03

Hallo,

was für ein Diff könnt ihr mir raten. Übersetzung sollte eine 3,27 sein.
Nun bin ich am überlegen welches, da ich eine HA sperre will.
Das mit ASD hat ja eine 25% Permanentsperre soweit ich weiß oder ? Gibt es eine mechanische Sperre von Mercedes die besser ist?
Ein Diff von Drexler Motorsport ist ja nicht ganz billig.... aber auch ganz interessant....

Hab so an einen Sperrwert von 40% gedacht wie die meisetn BMW fahren.

Danke schon mal

Gruß
Dany
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Re: Differential

Beitragvon Gorilla » 4. Jan 2011, 18:47

Hallo,

Mine Dustche ist kline bitte.

Das 2.3 16v Diff von 1985-1986/7 ist eine LSD
mit Greifen Sie Pack.
Ist 2.3 16V LSD ist 3.07 euro und 3.27 mit America.

Das CW/P Von 201 & W124 mit ABS [188mm] wird passen
das 2.3 16v LSD.

http://www.baureihe201.de/W201/technik.htm

2.3 16v LSD sie werden den halfshafts brauchen.

Ich habe eine 2.3 16v LSD mit 3.69 CW/p und 75% bitte.

Hope you understand and that it helps.

This gives a 'Clutch Type'' LSD which is the same
as the BMW E30/36 lsd.

The ASD type Diff is not as good as a Clutch type Diff.

''Drexler'' is a Plate Type Diff, I have one in my CSL but
it would be no good for road, only the 'Ring' road.

Regards,

Gorilla.
Gorilla
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Re: Differential

Beitragvon ZS21 » 4. Jan 2011, 21:14

Hi Gorilla,

many thanks, you can also wrote with me in english. It´s not about your germany but much easyer to understand.

OK.. then i know that i should´t buy a diff from Drexler Mototsport.
You mean, i have to look for a diff from a:

2,3-16v ..... 1985-1986/7 with LSD America version.

I´m looking for a 3,27 CW/p diff. cause me car was a normal 2,3 8v befor i let change the engine at Atec.


Das CW/P Von 201 & W124 mit ABS [188mm] wird passen
das 2.3 16v LSD.

2.3 16v LSD sie werden den halfshafts brauchen.

i think did´t understand it .... pleace in English

greets
dany
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Re: Differential

Beitragvon Gorilla » 4. Jan 2011, 23:53

Hi,

ZS21- Sorry for my poor German.

OK, the LSD [clutch type] with ABS not ASD
was at a 3.27 Ratio on all North American
2.3 16v.

If you use a Euro 2.3 16v LSD most were 3.07 ratio
but they started to change to ASD type around 1988.

If you can only obtain a 3.07 LSD then you can alter
the ratio, by using the CW/p from a another 188mm ABS Diff
which is found on other 201 series and some 124 series.

You can have the lock up on the Clutch packs from
25% upto 90% but 40% for a Road/Track car would
be more than enough.

To use a LSD Diff you will also need the LSD/ABS halfshafts as
they are longer than the ASD/ABS Halfshafts, due to the
LSD being narrower than the ASD Diff.

Just to confuse it more, the early type LSD Diff
did not have the thick diff output flanges and if
you use one of these, as used by the DTM cars,
then you need 'non abs' half shafts, which are even
longer and have a different fitting into output flanges
of the very early LSD Diffs.

All North American LSD/ABS diffs I have ever seen
are the early ones, and the same as the 'DTM' Type.

Hope this helps you.

Vielen Danke,

Gorilla.
Gorilla
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Re: Differential

Beitragvon Chris Martens » 5. Jan 2011, 05:23

Ein paar Ergänzungen:
es gibt kein Diff mit Tellerrad 188mm, der in Frage kommende Durchmesser beträgt 185mm. Es gibt im W124-Archiv eine kleine Zusammenstellung der Diffs im W124 / W201, bitte hier entlang.

Die Flansche zu den Antriebswellen kann man einfach auswechseln, siehe Schritt 5 und 6 dieses Beitrages. Erwischt man also ein 185er Diff mit den falschen Flanschen, einfach wechseln.

Die Antriebswellen von LSD und offenem Diff sind gleich lang, da muß man auf nichts achten.
Das Diff mit ASD ist breiter, also sind die Antriebswellen kürzer.

Was in USA als "Euro" bezeichnet wird, ist das ECE-Fahrzeug mit 3,07 Übersetzung. Alle 2.3-16 RÜF/KAT hatten 3,27, wie die Ausführung für Nordamerika auch.

Die LSD/ASD-Konstruktion von Mercedes ist Schrott, mit jedem Verschleiß der Reibscheiben (also ab der ersten Kurve) steigt das Spiel im Diff und sorgt bei jedem Lastwechsel für unnötige Lose im Antriebsstrang.

Gorilla,
The diameter of the ASD/LSD CW is 185mm not 188mm.
It's quite easy to change the output flanges in case of need, see link above.
Halfshaft length is the same for open diff or LSD. Since the ASD diff is wider, ASD half shafts are shorter.
The so called "Euro" car is in fact an ECE with 3.07 ratio. All 2.3-16 RÜF/KAT cars are i=3.27 like the NA-version.
The construction of the LSD/ASD diff as made by Mercedes is garbage. The more the clutch pack wears the more the backlash in the diff and in the drivetrain increases.

How do i increase the lock up of the clutch pack to over 30%?

bis denn,
Christian
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Re: Differential

Beitragvon Gorilla » 5. Jan 2011, 15:43

Hallo,

ChrisMartens- I have a 2.3 16v here that
is 86 build it has ECE 185BHP engine, but
it has a 3.07 ratio but without the diff
output 'thicker' flanges.

ie- its early type flanges and drive shafts.

The 2.3 16v I purchased for spares also
1986, but without the ECE engine also
has a 3.07 ratio diff but it has the thicker
diff output flanges and the halfshafts are
shorter, they are in fact the same length as the
halfshafts required for an ASD 16V Diff,
although ASD was not avilable on '86' 2.3 16v.

Therefore when changing diff flanges you will
need to make sure what you are changing from
and changing to.

The Diff flanges are held in place by
a large Spring clip, so once the outer
seal has been removed then swapping
them is quite straight forward.

The Merc Clutch LSD is quite good, the problem
is that the parts for repair are expensive ,so
some use the 'sticking plaster' spring blocks
which is like using silicon to stop a leaking
water pipe.

Even the LSD on my BMW E30 M3 Track car
wears, but its all about the oil used in
them, are they bedded in correctly in the
first place, and are they set up correctly
with the backlash.

On lock up, I have a AMG LSD diff here at
75% lock up, which has never been used.
I am changing its 5.1 CW/p to 3.69
from a 124 320 CE 24V 5 speed which
also used this ratio CW/p, on its ''185mm'' [sorry about 188, to much BMW]
ABS / ASD Diff .

I believe that AMG altered the Clutch pack
arrangement and the slipper ramp angle,
much as BMW did/does.

I did look into using an E30 LSD on the
16v Project Car, but the problem was finding
suitable halfshafts that would fit the BMW
Diff output flanges and then fit the Merc
hub splines at the wheel.

I researched all the different CV available
but was unable to to find suitable Joints.

I am going to change when its complete to an
E30 LSD with E36 M3 EVO Halfshafts and
then use BMW E46 Hub flanges which
accept the E36 M3 Halfshafts.

Its just thats its much easier and cheaper
to have the E30/36 Clutch LSD rebuilt and
altered if required.

Means altering the diff drive shaft spigot
as Merc is 3/6 onto doughnut, while BMW
is 4 bolt on centering flange.

Regards,

The Gorilla.
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Re: Differential

Beitragvon ZS21 » 5. Jan 2011, 19:24

danke für die ganzen info´s

und nun was am besten suchen Chris ....

wenn du die LSD und ASD diff nicht empfehlen kannst...



many thank for the information´s Gorilla.

i´m not sure what i should buy now ....hhhhhmmmm


greets dany
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Re: Differential

Beitragvon Gorilla » 5. Jan 2011, 23:13

Hi ZS21,

What do you want to use the Car/Diff for ?

What gerabox are you using with what g/box ratios,
and what approx power does your engine make ?

These are all considerations for determining which
diff and ratio may best suit your requirements.

Regards,

Gorilla.
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Re: Differential

Beitragvon ZS21 » 6. Jan 2011, 10:01

Hi Gorilla,

my car is most of the time on the street road only sometimes at the race track.
My car was an normal 2,3 8v with 136hp. Now I got the 2,3 -16 engine in it.

I wanna let the most of the original parts in my car also the 5. gearbox for saveing gas.
My engine should have around 215hp now, but I wanna put a supercharger on it. Maybe then it should be 350hp more :-)
I wanna put a bigger supercharger on it as Atec does it on ther car.

Thats why I think the 40% diff is ok.

more infos???

greets
dany
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Re: Differential

Beitragvon martineZ Dtm´92 » 6. Jan 2011, 11:50

Sorry für Offtopic:

@Chris: LSD/ASD (was ist denn LSD?, ASD = Automatisches Sperrdifferential) soll durch Verschleiß der Sperre (die wohl durch "Reibscheiben" gewährleistet wird) Spiel bekommen? Ich habe in meinem 16v für meine Begriffe viel zu viel Spiel und suche nach den Ursachen. Es stimmt also: 25% permanente Sperre, und wieviel % Vollsperre bei Schlupf? Bis welche Geschwindigkeit?

@ ZS21
Sind Bilder von deinem Umbau online? Würde mich sehr interessieren!

Viele Fragen, danke

gruß Martin
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Re: Differential

Beitragvon Chris Martens » 6. Jan 2011, 13:44

moin Martin,

martineZ Dtm´92 hat geschrieben:@Chris: LSD/ASD (was ist denn LSD?, ASD = Automatisches Sperrdifferential) soll durch Verschleiß der Sperre (die wohl durch "Reibscheiben" gewährleistet wird) Spiel bekommen?


LSD ist die Abkürzung für limited slip differential, also Sperrdifferential mit begrenztem Schlupf - Du siehst, so eine Abkürzung ist hilfreich. :)

Das Spiel entsteht im Differentialkorb durch den Verschleiß der Reibscheiben.
Da sich die äußeren Planetenräder über die Reibscheiben am Gehäuse abstützen, wandern sie nach außen, je dünner die Scheiben werden - und die werden schnell dünner.
So entsteht das Spiel zwischen den Planetenrädern vorne/hinten und rechts/links, das bei jedem Lastwechsel überwunden werden muß. Klong, Klong.
Diese Mistkonstruktion ist bei LSD und ASD identisch.

Hinzu kommt ggfs. das Spiel durch Verschleiß der Planetenräder, oder durch Verschleiß zwischen Kegel- und Tellerrad - wie bei jedem anderen Diff auch.

Es stimmt also: 25% permanente Sperre, und wieviel % Vollsperre bei Schlupf? Bis welche Geschwindigkeit?


ASD / LSD im Neuzustand(!) haben 33% Grundsperre.
ASD hat bei Auslösung der Hydraulik bis zu 100% Sperre, diese Sperre wird bei 35(?)km/h wieder gelöst, es bleibt die Grundsperre.

bis denn,
Christian
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Re: Differential

Beitragvon ZS21 » 6. Jan 2011, 14:21

Hi martineZ Dtm´92


schau in meine Fahrzeug neuvorstellung rein... hier: viewtopic.php?f=15&t=5073


diesen Winter wird noch bisschen umgebaut, aber das kommt noch alles............

Gruß
Dany
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Re: Differential

Beitragvon meisterjäger » 6. Jan 2011, 16:43

da du irgentwann `nen kompressor verbauen willst solltest du eine 3.07er übersetztung fahren, 3.27 is da zu kurz, und führt im 3ten gang noch zu duchdrehenden hinterrädern, vor allem, da du ja weiterkin deine relativ "kleinen" räder behalten willst, würde ich dir eher noch länger empfehlen, aber erst mit aufladung, denn sonst bist du wieder zu lang.
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Re: Differential

Beitragvon ZS21 » 6. Jan 2011, 19:43

Also dann halt nur noch ein Drift Auto........

zu was für einer Sperre kannst du mir raten...

Gruß
Dany
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Re: Differential

Beitragvon meisterjäger » 7. Jan 2011, 01:50

das kann ich dir leider nicht allgemein beantworten, da ich hierzu meine eigene meinung habe, die mit sicherheit nicht das maß aller dinge ist.

für meinen 16er käme auf keinen fall ein asd oder lsd in frage, welche von mb serienmäßig verbaut waren, da hier, wie der chris schon gesagt hat zu viel probleme bei grosser belastung, mit verschleiß oder spiel im antriebsstrang auftauchen.

wenn ich meinen wagen allerdings als alltägliches sommerfahrzeug nutzen würde, und wei du mit dem gedanken eines umbaus auf aufladung spielen würde, käme wahrscheinlich ein 3.07er lsd, überholt natürlich( da die ja zu den ältesten gehören) für mich am ehesten in frage.
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Re: Differential

Beitragvon ZS21 » 7. Jan 2011, 11:46

Ok .... passt des dann auch mit dem normalen 2,3, 8v getriebe da ich das drin lassen wollte zwecks längerer übersetzung.

Gruß
Dany
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Re: Differential

Beitragvon Gorilla » 7. Jan 2011, 13:25

Hallo ZS21,

Are you using the 16v Getrag 5 speed Gearbox ?

If your going to supercharge your engine, then the
Getrag box has a 4.07 first gear so I would go with
the 3.07 LSD which will loose a little acceleration
over the 3.27, but will make for a better set
of gear ratios with the extra power of the Supercharged engine.

The 2.3 16v 'Cams' give a 16v supercharged engine
more Grunt/power in the mid rev band, 3,500/6500 rpm
where you want it, as the engine when 'spooling' up on
the supercharger, gets up on the 2.3 cams much quicker
than a 2.3 engine with 2.5 cams.

Makes a little more mid range torque as well.

Regards,

Gorilla.
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Re: Differential

Beitragvon ZS21 » 8. Jan 2011, 11:00

Hi Gorilla

I was thinking about to let the 2,3 8v 5.gearbox in the car. Cause the gearbox has a larger translation ratio and the 5. gear to save gas;-)....
Yes i wanna supercharge the engine.
It should be between 0,7-0,9 bar...10.15-13,05psi

Here is the Atec Supercharger car.....http://www.youtube.com/watch?v=N40QT0QxFUs

Regards
Dany
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Re: Differential

Beitragvon ZS21 » 25. Sep 2011, 14:58

Hi Leute,

so nun ist es soweit .....mein Diff hört sich an wie ein Panzer bei volllast.
Jetzt muss ich das Thema doch bisschen früher als gwollt angreifen ....

Nun muss ich gleich mal das Internet durchstöber um was gutes zu finden.

Gruß
Dany
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Re: Differential

Beitragvon ZS21 » 27. Sep 2011, 15:37

So nun hatte ich endlich Zeit mich unters Auto zu legen.
Das ist mir gleich die Hardyscheibe ins Auge gefallen. Die einbisschen zuerupft aussieht.
Nun hab ich auch die erklärung warum es so Rupft.

Aber für mein Projekt muss ja so oder so ein besseres her... mit sperre....

Ich werd morgen gleich mal die Scheibe tauschen und hoffen ,dass das Diff noch bisschen hält.

Gruß
Dany
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