Projekt 2.5-16v,

Mein Baby
ich stelle mich mal vor..

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Beitragvon JM Motorsport » 21. Feb 2010, 21:25

Ok, thanks again, i will try this next weekend. Thank you for you help.
Gruß
- Mikael Lindqvist

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Beitragvon meisterjäger » 22. Feb 2010, 21:08

hallo mikael.

du brauchst den "normalen kühler und den setzt du so weit es geht in fahrtrichtung nach rechts, dann passt das filtergehäuse. zusetztlich bausst du dir luftführungen , damit die luft nur durch den kühler gehen kann.
genau so mach ich das bei allen umbauten mit diesem luftfilter.

kannst übringens bilder finden bei fränks ade ke thread, da hab ich das auch so gemacht.
oder guck ma hier


http://www.wildgen.ch/h.h.2009/Auf_dem_ ... tz009.html
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Beitragvon Henger » 22. Feb 2010, 21:52

Hi Mikael,

ich hab heute an meinem 16er geschraubt, dabei habe ich ein paar Bilder zwecks Kühlerberfestigung für dich gemacht.

Um die Bilder sehen zu können muß man eingeloggt sein!

Gruß Fränk
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Beitragvon JM Motorsport » 6. Mär 2010, 12:51

Super! Vielen dank! Dann muss ich dann der Kleiner Kühler finden.
Gruß
- Mikael Lindqvist

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Beitragvon 190sl » 10. Mär 2010, 23:03

Adapter plate bolted to the block, this plate is needed when you use ITBs, the original oil filter housing will hit the ITB manifold,
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Hallo.

Wo hast Du den Adapter und die Airbox her? Was muß man dafür ausgeben?

Kannst Du mir mehr Bilder von der Airbox schicken? Am besten mit einem Massstab!
Ich muß eine Airbox bauen und brauche ein paar Anhaltspunkte für die Dimensionen. Wie Groß ist der Luftfilter und ist das ein Standartteil?
MfG Dennis
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Beitragvon JM Motorsport » 11. Apr 2010, 19:32

@Dennis

Adapter is from Atec, airbox from Thorsten. I can make a few pictures next weekend for you

More then a month since the last update, things have gone rather slow im afraid, been very busy at work.

But some progress has been made, a few new bits from mercedes have arrived, waiting for a few more bits.

Repair kit for gear selector
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Old VS new
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New hose for coolant
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Fitted,
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New grille emblem to the right

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Brand new from Mercedes
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I have got a few questions regarding the Evo kit and the rear fenders are actually being dealt with.

Off to the body shop! Its the first time out of the garage since 2007
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Got a few photos from the body shop yesterday, and what appered to be in pretty good nick...

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Turned out to be far worse.
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I talked to him today and we agreed on a price to fix everything including the rust, and im pretty satisfied with it, he reckons it would take around 13
extra hours to fix the rust. Its actually not that much rust but its on both sides but limited to the lower rear wheelhouse.

He will keep me updated with the progress, and promised to send me pictures after each day.

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Gruß
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Beitragvon JM Motorsport » 12. Apr 2010, 22:23

Few new pictures from the body shop, hes doing this in his spare time but made a lot of progress already


Here you can clearly see where hes been cutting
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This was the rusty area, complety removed,
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Arch, you can see the opening in the wheel house, now he needs to start welding in new metal for the inner arches.
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Gruß
- Mikael Lindqvist

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Beitragvon Nagilum » 13. Apr 2010, 11:08

Next stage in your project. Nice!
Maybe I'll take a look for rust too, when money is back again... ;)

Regards
- Nagi
"Verbreitet ist die Bezeichnung Freund, doch selten ist die Treue."
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Beitragvon JM Motorsport » 13. Apr 2010, 20:41

Thanks

Picture from inside the boot, as you can the outer inner arch is gone :o
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New shape of the arch, not done yet
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Compared to the old 16v arch
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The rusty part has been replaced with new sheet metal
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Im turning 33 tomorrow so im hoping for loads of pics in the mailbox.
Gruß
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Beitragvon Rouven036 » 14. Apr 2010, 06:35

so happy birthday!!!
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life is too short, to drive shit cars....
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Beitragvon JM Motorsport » 14. Apr 2010, 23:02

Few new updates from the body shop

Today he has started welding in new sheet metal for the inner arches, still a lot more work
to be done before its finished, but i think it will turn out really good

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Just need to cut it down and weld to to the bodywork

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Gruß
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Beitragvon w201034 » 14. Apr 2010, 23:38

Mikael; hvor mye kostet felgene dine? Må dem spesialbestilles?
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Beitragvon Henger » 14. Apr 2010, 23:43

Hi Mikael,

sieht sehr interessant aus, bin auf weitere Bilder gespannt.
Dein ganzes Projekt ist :thumbright:

Nette Grüße

Fränk
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Beitragvon JM Motorsport » 17. Apr 2010, 16:04

Thank you Frank,

w201034 - PM skickat

received a few new parts from Mercedes a few weeks ago but i forgot to post it.

Mountings for the E500 front bar
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Reinforced boot spring from the Evo 1, but its defentaly needed
to carry the weight of the Evo 1 rear wing.
Bild

To the left, Evo 1 mounting bracket for the front bumper, to the right
spacer between bracket and bumper
Bild


Here you can see the difference between the shorter Evo 1 bracket
to the left and the stock 16v to the right, notice how much shorter
it is. Now to the funny thing, brackets have different part numbers
but when you loot at the part number on the actual bracket, its the
same number. So bascially, Mercedes just cut them the to the correct
length, and put it in bag with a new part number on it.
Bild

Here is the little spacer i showed earlier, since the mouting brackes
is now shorter and missing the front screw holes, mercedes came up
with the this fancy sollution for the Evo, it fits between the bumper
and bracket
Bild

Like this, notice that the spacer is angled in one end.
Bild

Here is pic of a genuine Evo 1 bumper, courtesy of Ebay
Bild
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Beitragvon JM Motorsport » 17. Apr 2010, 16:27

Just got a few new photos from the bodyshop, basically all metal
work on the right side is done. Now its just a matter of sanding down
the welds i guess, basically making it look good before primer and waxoil

Outer lip, this is where the arches will be bolted to.
Bild

Wheel hosing, from inside the boot
Bild

Bild

From the inside, hopefully this is all done by tomorrow.
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Beitragvon Nagilum » 17. Apr 2010, 18:38

Interesting that evostuff...
Cutting of and selling less material for more money? ;)

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Beitragvon Henger » 17. Apr 2010, 22:16

Hi Mikael,

looks like a good job is done :thumbright:
THX for the Pictures.

Nette Grüße

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Beitragvon partyboy » 21. Apr 2010, 11:18

Great work !! Fantastic !
Mfg, Nando.
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Beitragvon JM Motorsport » 13. Jun 2010, 17:24

Been almost a month since my last update, busy at work. But i finally managed to spend a few hours today and yesterday in the garage.

Fitted my AMG E60 bar today, took about 1,5 cm off on each side, using a water cooled saw.

Ready for cutting
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Really hard material, took a while
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To be able to fit the E60 bar you need to turn the brackets 180 degrees,
and since they are larger you need to take a few mm off on each end
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One side done
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Bar fitted, you may notice the control arms are rather sorry looking,
for next season ive got new set complete with new poly bushes, but
i rather get the car out as soon as possible so these will do for now.
Bild

All done
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Also had a go with the front Evo splitter, got genuine clips from mercedes
and new screws, and it starting to look pretty good now actually.
Need remove it again and start prepping for paint.
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Beitragvon 16vau » 14. Jun 2010, 22:41

nice work

Gruß Norbert
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