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Schrauben, How-to's, Tips, Daten

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Beitragvon Racing » 13. Aug 2006, 00:01

Welp.
Saturday.
Race day.
After 2 weeks of constant wrenchin..we STILL didn´t get it all done.
2 in the night..last night..we fired her up.
..and.
Misfires.
Out the ass.

Samstag.
Renntag.
Nach zwei Wochen ununterbrochenem Schrauben... sind wir noch immer nicht mit allem fertig.
Zwei Uhr in der Nacht... letzten Freitag... haben wir den Motor gestartet.
...und
Fehlzündungen.
(irgend ein Ausdruck des Bedauerns)


So..fug it,we got in the seat and drove the 50 miles to the track.
Put the slicks on..

..and went 9,2@68mph in the first run..with misfires that could have gotten the dead to sit by the tombstones.

Ran around like one legged chicken.

So... schei* drauf, wir in die Karre gehockt und die 50 Meilen zur Rennstrecke gefahren.
Die slicks aufgezogen..

...und machten 9,2s bei 68mph im ersten Lauf... mit Fehlzündungen, die Tote hätten auferstehen lassen.

Ich lief herum wie ein einbeiniges Huhn.


Then...then i told EVERYBODY to shut the F up..calm down..and THINK.

I found the culprit.
The main lead for the MSD box was lose.
Tightened that...and headed for the bleach box.

Dann... dann habe ich ALLEN gesagt, sie sollten die Klappe halten... sich beruhigen... und NACHDENKEN.

Ich fand den Fehler.
Das Hauptkabel von der MSD-Kiste war lose. (what is a MSD-box?)
Also festgezogen... und auf ein neues.


NOW...NOW there was a different ring to it !!!!!!

Start rev...5 grand on the slicks,and if it EVER hooked!!!!!
The honest to god truth is that due to how the car hooked i now got scratch marks underneath my sills!!!(albeit my car IS low)

Now,due to the misfires we backed off on boost-leaving us with a mere 0,7 bar on the new schwitzer 364.(What the wastegate spring alone musters of the Tial)
Back at the pits...the runner came with the timeslip..

That said;
8.11@90mph.

JETZT... JETZT war das eine andere Geschichte !!!!!!

Startdrehzahl... 5000 mit den slicks und sie haben immer gegriffen!!!!
Ganz ehrlich, dadurch wie der Wagen nun griff habe ich jetzt Kratzspuren unter meinen Schwellern !!! (zugegeben der Wagen IST tief)

Nun, wegen der Fehlzündungen hatten wir den Ladedruck zurückgenommen - und nur noch 0,7 bar auf dem neuen Schwitzer 364. (keine Ahnung, was das hier heißen soll).
Zurück in die Boxengasse... der Knabe kommt mit dem Zeitausdruck..

Darauf steht
8,11 Sekunden bei 90 mph


HERE WE GO!!!
For the love a god...i mean..we ran a 95 a couple a weeks back with wheelspin it wasn´t even funny-and on teh old design as well as lesser turbo!!..and to that at a mere 1 bar of boost.

As we´ve obviously found what was at fault i for one raised boost to the former level of 1.1 bars.

EVERYTHING...was in order...7 seconds..here i come

Guter Gott... ich meine... wir sind vor ein Paar Wochen eine 95er Zeit gefahren mit durchdrehenden Rädern, das war überhaupt nicht lustig - und das mit dem alten Design und weniger Turbo!!! ...und mit nur 1 bar Druck.

Da wir ja offensichtlich den Fehler gefunden hatten, stellte ich den Ladedruck auf den ursprünglichen Wert von 1,1 bar.

ALLES... war prima... 7 Sekunden... ich komme


Got into the water...raised revs to 5 grand for the burnout...

...and..."pling"....
SAY WHAT??!!!????!!! WHAT?
*FÅ;MNIJÅIOUHNOUPNB*

Yup.
Right hand driveshaft broke...at the outer Löbro joint,just where the driveshaft enters the hub.

Curtains.

Ins Wasser... Drehzahl bei 5000 für den burnout...

...und..."pling"...
WIE WAS??!!!????!!! WAS?
*FÅ;MNIJÅIOUHNOUPNB*

tja.
Rechte Antriebswelle gebrochen... an der äußeren Verzahnung, da, wo die Welle in den Radträger geht.

Vorhang.


Anyways.
New day...new worries..and next time up is friday.
I´m so close to that 7 second timeslip with a TRUE everyday streeter i can fuggin TASTE IT...
..and remember...racers NEVER say die..

Wie auch immer.
Neuer Tag... neues Glück... und das nächste Mal ist am Freitag.
Ich bin so dicht an diesen 7 Sekunden mit einem ECHTEN Alltagsauto, daß ich es förmlich RIECHEN kann...
...und denkt daran... Rennfahrer geben NIEMALS auf...


Remarks tho.
THe new solid shifterbushings out of brass works wonders.The difference in shifter feel isn´t on the same map.
The slicks...work :lol: JESUS!!!!
The car hooked(on regular street tarmac)like there was no tomorrow.
The differential sperre...works..trust me on that.If i got out of the hole under 5000 rpm..the engine just fuckin died on me.
The reworked 16V pressure plate...works..it simply hooked and was done with it.

Anmerkungen dazu.
Die neuen Buchsen aus Messing in den Schaltstangen wirken Wunder. Der Unterschied im Gefühl am Schalthebel ist unglaublich.
Die Slicks... funktionieren :lol: JESUS!!!!
Der Wagen griff (auf normalem Straßenbelag) als gäbe es kein Morgen.
Die Differentialsperre... funktioniert... glaubt es mir. Wenn Du mit unter 5000 Umdrehungen los willst... ich habe den Motor einfach abgewürgt.
Die überarbeitete 16V Druckplatte... funktioniert... sie greift einfach und fertig damit.


I think that the driveshaft broke due to wheelhop-which i had in the start.
When under heavy load(grip of the slicks) and heavy torq of the engine..whatever that can move...moves.
..and the my rear frame bushings have never been replaced for fresh ones.

Now..i don´t need any friggin rubber in my rear frame.
So..gonna turn some conical replacement in the lathe out of steel.
THEN try n move the damn rear frame around :twisted:

Ich glaube, daß die Antriebswelle gebrochen ist, weil das Rad sprang - was beim Start passierte. Bei der heftigen Belastung (Grip der Slicks) und dem heftigen Drehmoment des Motors... alles, was sich bewegen kann... bewegt sich.
...und die hinteren Lager des Hinterachsträgers sind noch nie erneuert worden.

Nun... ich brauche kein blödes Gummi im Hinterachsträger.
Also... werde ich auf der Drehbank irgendein konisches Teil aus Stahl schnitzen.
DANN versuch' ruhig, den blöden Achsträger zu bewegen :twisted:


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Beitragvon Racing » 13. Aug 2006, 02:47

...and Maki..
Just for u,cause ya see...this...THIS is traction
Mind u..chassis reaction with a fairly stiff so called "cup kit".
Take a long good hard look at the rear slicks...there´s more to be had broh :wink:

...und Maki..
Nur für Dich, weil Du darauf achtest... das...DAS ist Traktion
Stell Dir vor, so verhält sich das Fahrwerk mit dem ziemlich steifen "cup kit".
Sieh Dir die hinteren Slicks ganz genau an... da ist noch mehr drin, Kumpel :wink:


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Beitragvon Racing » 13. Aug 2006, 02:50

Come to think of it...
Just for grins..
It would be da bomb to get the old,beat up war horse to do wheel stands.
With a merc motor.*ROTFLMFAOPIMP*

Fiel mir gerade ein...
Nur aus Jux...
Es wäre der Knaller, wenn man dieses alte ausgelutschte Kriegsroß dazu bekäme, Männchen zu machen.
Mit einem Benz-Motor. *ROTFLMFAOPIMP*


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Beitragvon Chris Martens » 13. Aug 2006, 09:42

Jesper,

was für eine irre Geschichte, vielen Dank!

Ich hatte schon daran gedacht, Dich zu fragen, ob Du wohl die Antriebswellen überarbeitet hättest, denn um die habe ich mir am meisten Sorgen gemacht... Aber man kann nicht alles gleichzeitig schaffen, und Ihr wart bis zum Schluß mit dem Motor beschäftigt.

Also viel Glück und Erfolg in der kommenden Woche und am Freitag!

Diese shifter bushings aus Messing, sind die selbst gemacht oder von dem Kumpel auf 190revolution?

would love to see pics... of all details of the car... many pics... 8)

bis denn,
Christian
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Beitragvon Racing » 13. Aug 2006, 19:59

Thanx Chris.

Uhu..i know that driveshafts are a problem.That means that it just another area in need of some brainstorming and attention.

Bushings are "home brew".
Yeah..i´ve taken some pics..and i´ll be happy to post them shortly.
They´re made out of swedish Jonson Metal 3.

Huhu... ich wußte, daß die Antriebswellen eine Schwachstelle sind. Das heißt, noch ein Gebiet für brainstorming und Aufmerksamkeit.

Die Buchsen sind selbstgemacht.
Jo... ich habe ein paar Bilder gemacht... und ich werde sie gerne posten, bald schon.
Sie sind aus schwedischem Johnson Metall 3 gemacht (was immer das ist).


Also taken the driveshaft outta the car today,and it turned out on examination that there´s a previous crack in the outer löbro.
Just where the splined end starts that run throught the hub.

So..thinking goes along the lines of blasting teh driveshafts per se with steel shot to stress relieve them and put everything back into the car.
Ergo sum..
The reason for the driveshaft going AWOL HAS to be wheel hop.
..and that is something i´ll adress by turning some new hardcore rear frame bushings out of aluminium or hard plastic.

Also die Antriebswelle heute aus dem Wagen gerupft und es stellte sich bei näherer Betrachtung heraus, daß da schon eine Vorschädigung in Form eines Risses war.
Genau da, wo das verzahnte Ende anfängt, das durch den Radträger geht.

So... schon daran gedacht, die Welle mit Stahlkugeln zu strahlen um die Spannung herauszunehmen und dann alles zurück in den Wagen gepackt.
Ergo sum...
Der Grund für das Versagen der Antriebswelle MUSS die trampelnde Achse gewesen sein.
... und das ist etwas, das ich mit ein paar selbstgedehten hardcore Buchsen aus Aluminium oder festem Kunststoff beseitigen werde.


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Beitragvon Racing » 14. Aug 2006, 21:35

Sorry to say..but the only run that a friend of mine got on tape was one of the "misfiring" runs.Who cares..i still outran the competition...misfires or not :lol:

Hope it can be worthwhile for anyone interested anyways.

http://www.mellander.org/per/cars/racing/vg2006.mpg
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Beitragvon Racing » 15. Aug 2006, 11:06

To good to be left out....

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Beitragvon Racing » 18. Aug 2006, 11:19

So..tonite..we´re aiming for the 7s..
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Beitragvon Maki » 18. Aug 2006, 11:40

Good Luck :thumbright:
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Beitragvon Racing » 18. Aug 2006, 12:00

Thanx man!!
Let me put it this way..tonite..it´ll be a 7.
If...IF nothing breaks.*LOL*
Screwing shit up...my obsession in life.. ;)
Nah..but seriously..we didn´t get all the stuff we planned on done.
The new firmware and hence ALS asf is out..there just aint ample time.
So..still room for a lot of improvement.
So tonite..we´ll do it the "old fashioned" way.
Revs up..hope that teh slicks hook...and GO.

Friend of mine,Per Melander,will hopefully be there to shoot the whole thing with his DV camera.
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Beitragvon Racing » 19. Aug 2006, 10:39

..and to top it all off last nights event got cancelled.
Buuuut..there was one of them "unsanctioned" ones instead:D,and who am i to say no.
Sorry to say after anihilating everything in sight(i was on slicks) it got kind of boring.
Sat around waiting for a bike to show up...but that was a nog go as well.
Yeah well.
Next time up against the clock is planed for friday.
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Beitragvon Racing » 20. Aug 2006, 14:22

Unsanctioned...
But none the less...doesn´t it look just harmless..?
Slicks n all :lol:

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Beitragvon Henger » 20. Aug 2006, 14:32

Wie ein Wolf im Schaafspelz :wink: 8)

Respekt Jesper, deine Beiträge sind eine echte Bereicherung dieses Forums :thumbright: :thumbright: :thumbright:


Gruß Fränk
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"16V Fahren, ich kann jederzeit damit aufhören, ährlisch"

Wenn die letzte Tankstelle schließt, wird Euch auffallen,
daß Greenpeace nachts kein Bier verkauft.
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Beitragvon LUDE » 20. Aug 2006, 15:49

What is this?
Is it a Firebird?

I would like to see the face of the firebird Driver, while you show him the back of your car!
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Beitragvon Racing » 20. Aug 2006, 19:36

Thanx guys!!

The firebird sports a souped up naturally aspirated 455.
Didn´t help him much tho,cause according to those that stood ringside...he was about half way when i crossed the traps. :lol:

He was a sportsman about it tho..so no argument there.
In fact,streetracing around here still holds the element of us all being competitive alright-but on a VERY friendly basis.
Sorta..."cool..let´s race just for the fun of it"

´Til next time i hope to lure an old friend of mine that runs a seriously souped up "ur quattro" out on the startign grid.
Dayuummm...cause it sports what can best be explained as an IMSA engine runing 2,4bars of boost out of the K29..buuuut...papa ain´t nervous,cause on the street...traction is king and do i EVER get traction.. :lol: 8) :shock:
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